Saturday, October 24, 2009

Hidup

orang kata hidup ni macam roda. sentiasa berpusing. kejap kita kat atas,kejap kita kat bawah. kejap kita susah,kejap kita senang. pastu susah balik. pastu senang balik. memang macam roda.
tapi,tahukah korang,sume orang hidup x macam roda. macam si kelvin (bukan nama sebenar),mak bapak dia da memang kaya sejak azali. pastu sekarang anak dia pun da kaya da. sejak dulu lagi dia kaya. tak pernah susah dowh. setakat nak beli beg Prada,petik jari je beb! tu sebab dia pun x kesah hidup dia macam roda. bagi dia hidup ni bukan macam roda.

sebenarnya,kalau kita nak hidup dengan senang,kita kena amek prinsip tangga. kalau kita nak panjat, takkan nak guna roda kowt. kena la guna tangga. so,kita pown panjat la guna tangga. perasan x,bila korang naik tangga,mesti korang pandang bawah? mane 1 penat,naik tangga ke turun tangga? mesti lah naik kan.. betul ke x betul??

camtu la hidup. kalau nak senang,kena la berusaha macam kita naik tangga. biar pown penat,asalkan berbaloi. bila kita da senang nanti,kena la gak renung2 kan siapakah kita sebelum senang. ingat benda yang lepas. jadikan pengajaran. jangan nak asyik pandang ke langit je bila senang. jangan takbur. lagi 1,bila da senang,jangan lupa kat Allah S.W.T. jangan lupa kat mak bapak.. kalau dorang xde,korang pun xde gak. kan? so,doa cara yang terbaik.

yang penting sekali,inilah lumrah kehidupan.

2 comments:

myaa said...
This comment has been removed by the author.
leen said...

i loike thiss!!